Dolgozóink
Petőfis tanárok listájáért 1972-től napjainkig kattints ide!
Árvai Gyöngyi
intézményvezető
angol szakos nyelvtanár
Hajdu-Csepeli Ágnes
intézményvezető-helyettes
tanító
Czimmer Éva
intézményvezető-helyettes
matematika - kémia - informatika szakos tanár
Antalné Ősz Diána
tanító
Bálint Judit
tanító
Bebesiné Mukli Emese
tanító
Bécs Krisztina
tanító
Biróné Károly Anita
pszichológus
Cziger Mónika
tanító
Dancs Viktória
tanító
Debreczeni Ágnes
tanító
Erdélyiné Dobai Mária
szociálpedagógus
Fábiánné Rajcsányi Magdolna
tanító
Gábor Renáta
fizika szakos tanár
Gere Szilvia
angol szakos nyelvtanár
Goldschmidt Adrienn
történelem szakos tanár
Gulyásné Dorka Violetta
tanító
Hekkelné Imre Györgyi
angol szakos nyelvtanár
Johan Katinka
tanító
Juhász Veronika
rajz szakos tanár
Mészáros Tamás
történelem tanár
Meskálné Jónás Ildikó
tanító
Milekné Pekkel Szilvia
matematika-informatika szakos tanár
Nagy Gabriella
matematika-testnevelés szakos tanár
Nagy Tímea
testnevelés szakos tanár
Onosai Tibor
nevelőtanár
Pillár Balázs
angol szakos nyelvtanár
Pirbus Klaudia
tanító
(jelenleg GYED-en)
Rideg István
biológia-földrajz szakos tanár
Rigó-Kurusa Klaudia
tanító, gyógypedagógus
Ronyecz Andrea
tanító
Staub-Vass Szilvia
tanító
Szabó Tünde
tanító
Szeitlné Mészáros Márta
tanító
Szloboda Ágnes
tanító
Szombat Katalin
angol-matematika-informatika szakos tanár
Tóth Tibor
kémia tanár, élelmiszeripari mérnöktanár
Vágó József
angol szakos tanár
Vöröss Endre
magyar szakos tanár
Óraadó:
Bencze Róbert
Pedagógiai asszisztenseink:
Balogh Alexandra
Kercsmárné Füredi Beatrix
Kiszli Brigitta
Iskolai szociális segítő:
Vaczula Noémi
Iskolatitkár:
Bolygó Krisztina
Technikai dolgozóink:
Bártfai Gábor Sándorné (Évike)
Laczik Balázsné (Ágota)
Rendes Viktória
Sonkolyné Fekete Éva
Szücs Erzsébet
Wittner Tamásné
Gölöncsér Gábor
Kójó György
DÖK
Bemutatkozik a diákönkormányzat (DÖK)
Diákönkormányzatának szervezeti és működési kereteit az iskola és a Diákönkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzata, valamint egyéb, a diákönkormányzat működésére vonatkozó jogszabályok határozzák meg. A diákönkormányzat tevékenység mintát adhat a demokratikus normák elsajátításához, a demokrácia gyakorlatban történő megismeréséhez (választás, döntéshozás, önkormányzatiság). Jelentős szerepet játszhat fontos képességek és személyiségjegyek kialakításában is. A diákönkormányzat munkáját az intézményvezető által megbízott tanár segíti, aki rendszeresen felveszi a kapcsolatot az osztályok képviselőivel formális és informális úton.
A diákönkormányzat feladatai:
- Az osztályokból érkező problémák, javaslatok megtárgyalása, továbbítása az iskolavezetéshez
- Az iskola tanulóinak védelme, jogainak biztosítása
- Iskolai szintű rendezvények, versenyek szervezése
- Részvétel a városi diákönkormányzat munkájában
- Véleményezési jog gyakorlása
- Tanulók és felnőttek mozgósítása az értékteremtő és –megóvó tevékenységekre (papírgyűjtés, környezetvédelem)
- Egészségnevelés
- A rászoruló tanulók segítése, támogatása (étkeztetés)
- A diákönkormányzat feladataihoz szükséges anyagi források előteremtése (pályázatírás, papírgyűjtések lebonyolítása, szülői támogatások megszervezése
A diákönkormányzat rendszeres programjai, tevékenységei:
Szeptember: akadályverseny, papírgyűjtés (amennyiben ennek megvalósítása ésszerű)
Október: egészséghét
November: Halloween, kecskeavató
December: a szülői szervezet által szervezett szeretetvásár támogatása (bevételével a Szülői Szervezet rendelkezik)
Február: farsang
Április: papírgyűjtés (amennyiben ennek megvalósítása ésszerű)
Június: diákigazgató választás
Egész tanévben: a "Hónap osztálya" verseny lebonyolítása
A diákönkormányzat hagyományosan támogatja az iskola külső és belső megújulását, a gyerekek szabadidős- és sporttevékenységeinek fejlesztését. Ennek anyagi vonzatát célirányos gyűjtőakciókkal (fényképvásár, karkötővásár, papírgyűjtés, stb.) biztosítjuk, megvalósításában támogatóink segítenek. Az elmúlt pár tanév nagyobb anyagi vonzatú fejlesztései:
- gumiabroncs játszótér
- hintás játszótéri elem átköltöztetése és telepítése
- csúszdás játszótéri elem megvásárlása
- óriás homokozó kialakítása
- a játszótéri eszközök fejlesztése
- csocsóasztal vásárlása
- petanque készletek vásárlása
- kosárlabda palánkok vásárlása
- projektor vásárlása
A diákönkormányzat rendszeresen kiadásai (elbírálás alapján):
- ünnepi dekorációk
- játszóházak
- Petőfi gála költségei
- tanulmányi versenyek díjazása
- szabadidős programok díjazása
- szabadidős programok szervezése
- programok gyerek szervezőinek jutalmazása
- rászoruló gyerekek támogatása
- SNI, BTMN tanulók versenyeinek jutalmazása
- a Hónap Osztálya / az Év Osztálya verseny jutalmazása
- banki költségek
A diákönkormányzat rendszeres bevételei:
- papírgyűjtés
- szabadidős programok belépői és egyéb bevételei
- Petőfi gála
- szeretetvásár
- banki kamat
A diákönkormányzat költségvetése a Szülői Szervezet elnökén keresztül elérhető.
Támop
TÁJÉKOZTATÓ
Örömmel tájékoztatunk mindenkit, hogy iskolánk az Új Magyarország Fejlesztési Terv Társadalmi Megújulás Operatív Programhoz benyújtott „Együttműködés az együttnevelésért - Sajátos nevelési igényű tanulók integrációja Dunaújváros 3 oktatási intézményében” című pályázatunk
26 814 536 Ft támogatásban részesült.
Pályázati azonosító: TÁMOP-3.4.2-09/2-2010-0003
Három oktatási intézmény:
- Móra Ferenc Általános Iskola és Egységes Gyógypedagógia Módszertani Intézmény
- Szórád Márton Általános Iskola
- Petőfi Sándor Általános Iskola
A projekt időtartama: 12 hónap, melyet még 5 évig fenn kell tartanunk.
Pályázat lényege:
Intézményünkben integrált tanulók oktatása és nevelése is folyik. Ennek érdekében 3 évvel ezelőtt együttműködési megállapodást kötöttünk a Móra Iskolával, hogy az SNI és BTM (nevelési tanácsadós) gyerekeink fejlesztését utazó gyógy- és fejlesztő pedagógus hálózatukkal megvalósítsák. Ennek a közös munkának a továbbfejlesztését célozta meg e pályázat keretében a fent felsorolt 3 intézmény. Szeretnénk munkánkat szakszerűbben végezni e tanulóink körében illetve módszertani sokszínűségünket továbbfejleszteni. Ezért új módszert dolgoztunk ki az SNI tanulók továbbhaladása érdekében. Ettől az évtől iskolánkban bevezetésre kerül a kéttanítós módszer, ami azt jelenti, hogy az utazó gyógy- és fejlesztőpedagógusok nem minden esetben viszik ki a tanulóinkat a tanóráról, hanem a tanórába bekapcsolódva fejlesztik a gyerekeket. Továbbá egy másik módszer is kipróbálásra kerül, az SNI tanulók esélyegyenlőségének biztosítása céljából. A Móra iskolából kiválogatásra kerül 6 jó képességű tanuló, akik vendégtanulóként bekapcsolódnak az informatika és a matematika órák munkájába 1-1 tanóra keretében. Ezek a tanulók minden esetben pedagógussal érkeznek, aki segíti a tanulók munkáját.
A pályázat megvalósulásával a pedagógusaink mindegyike minimum 60 órás továbbképzésen vesz részt, mely lehetővé teszi számukra a szemléletváltozás kialakulását, módszertani sokszínűségük bővítését, valamint a befogadó osztályok felkészítését.
A pályázatunk keretében iskolánk 4 laptopot és 4 projektort vásárolhat a differenciált oktatás, az SNI tanulók megsegítése céljából.
Közös rendezvényei is lesznek a három intézménynek: kulturális, sport és egészségnap.
Szülői kerekasztalt, nyílt napot is szervezünk a szülők számára. Folyamatosan tájékoztatjuk a szülői szervezetet a pályázattal kapcsolatosan.
Intézményünk főbejáratához kikerül a TÁMOP 3.4.2 feliratú tábla, mellyel jelezni kívánjuk, hogy intézményünk ezt a pályázatot megnyerte és benne részt vesz.
A pályázat iskolánk számára szakmai és eszközfejlesztést, nagyobb nyilvánosságot és még több szakmai elismertséget hoz. Tanulóink számára lehetőséget biztosít egy elfogadó szemléletmód kialakítására.
Kedvezményezettek neve és elérhetôsége:
|
|
|
|
Cím: |
2400 Dunaújváros, Római krt. 2. |
2400 Dunaújváros, Fáy András út 14. |
2400 Dunaújváros, Magyar u. 49. |
Tel.: |
25/423-734 |
25/423-693 |
25/ 285-845 |
Fax: |
25/423-734 |
25/423-204 |
25/285-846 |
E-mail: |
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. |
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. |
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. |
Közreműködô szervezet neve és elérhetôsége:
Oktatási és Kulturális Minisztérium Támogatáskezelő Igazgatósága
1055 Budapest, Bihari János u. 5.
Videók
Videók
Videóinkat a Youtube oldalán helyeztük el a következő címen:
http://www.youtube.com/user/petofiiskola
A Youtube oldalán felveheted kedvenceid közé iskolánk videóit, kommentálhatsz és más szolgáltatásokat is igénybe vehetsz. Minden videó elérhető erről az oldalról is.
Néhány rendezvényünkről DVD-felvétel készült, ezek megtalálhatóak az iskola archívumában. A következő eseményekről áll rendelkezésünkre felvétel:
- Gála 2007.
- Gála 2008.
- Angliai tanulmányi út 2008.
- Majális 2008.
- Ballagás 2008.
- Karácsonyi koncert 2008
- Farsang 2009.
- Gála 2009-2012.
- Ballagás 2009-2012.
- Sok más
Természetesen tekintélyes VHS-archívummal is rendelkezünk a korábbi események felvételeivel.
Elérhetőségeink
Az iskola telefonszáma:
(25) 423-734
(25) 743-366
Postacím:
Római krt. 2.
Dunaújváros
2400
E-mail cím (hivatalos ügyekben):
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
OM-azonosító:
030032
Alapítványunk adatai:
Bankszámlaszám: 11736037-20543123
Adószám: 18486214-1-07
Iskolánk adatvédelmi biztosa:
Bolygó Krisztina
(25) 423-734
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Alapítványunk
Kedves Szülők! Idén is nagyon hálásak lennénk, ha adójuk 1%-áról iskolánk alapítványának javára rendelkeznének. Hatalmas segítséget nyújtana a mindennapokban a segítség. Kérem ismerjék meg alapítványunkat, és annak adatait.
CÍMÜNK: Petőfis Tanítványainkért Alapítvány
Dunaújváros, Római krt. 2.
BANKSZÁMLASZÁMUNK:11736037-20543123
ADÓSZÁMUNK: 18486214-1-07
Petőfis Tanítványainkért Alapítványunk a 2017. évben az Önök jóvoltából a következőkben segíthette munkánkat:
▪ tanulóink tanulmányi és sportversenyekre utazhattak,
▪ könyvvel jutalmazhattunk év közben és tanév végén,
▪ szemléltető és fejlesztő eszközökkel gazdagodhattunk,
▪ könyvutalványt adhattunk sikeres angol nyelvvizsgáért,
▪ megválasztottuk, jutalmaztuk az „Év Diákjait”
▪ támogathattuk az iskolánkban folyó sakkoktatást,
▪ az udvarra padokat helyezhettünk ki, így kényelmesebbé tehettük gyermekeink mindennapjait.
Kérjük, hogy adójuk 1%-ával az idén is támogassák alapítványunkat! Kérjük, adjon, hogy mi is adhassunk!
Petőfis Tanítványainkért Alapítványunk a 2016. évben az Önök jóvoltából a következőkben segíthette munkánkat:
▪ tanulóink versenyekre utazhattak,
▪ könyvvel jutalmazhattunk év közben és tanév végén,
▪ Jó tanulóink színházba mehettek Budapestre,
▪ könyvutalványt adhattunk sikeres angol nyelvvizsgáért,
▪ megválasztottuk, jutalmaztuk az „Év Diákjait”
▪ támogathattuk az angliai tanulmányutat
▪ kényelmes padokat vásárolhattunk belső és külső térre egyaránt.
Kérjük, hogy adójuk 1%-ával az idén is támogassák alapítványunkat! Kérjük, adjon, hogy mi is adhassunk!
Az alapítványról:
Bemutatkozás
BEMUTATKOZÁS
Iskolánk munkatársainak pedagógiai hitvallása, hogy tanítványaink sokoldalú, korszerű tudást nyújtó, gyermekközpontú nevelésben részesüljenek. Legyenek képesek a megújulásra, az önnevelésre, a pozitív jövőkép megfogalmazására.
Fontosnak tartjuk a komplex személyiségfejlesztést.
Oktató-nevelő munkánk alapelve, hogy tanulóink olyan képzést és nevelést kapjanak a nálunk töltött 8 év alatt, amely megfelel a kor és a környezet elvárásainak.
Szeretnénk, ha tanulóink személyiségfejlesztése teljessé válna, hogy minden életszakaszban képesek legyenek az önmegvalósításra.
Tanítványainkkal való közös munkánkban a következetesség, a kölcsönös bizalom és tisztelet érvényesítésére törekszünk. Reális követelményeket támasztunk velük szemben, amely figyelembe veszi az egyéni képességek különbözőségét, megadjuk és elvárjuk kapcsolatainkban a kölcsönös megértést, az odafigyelést és a tiszteletet.
Bízunk abban, hogy pedagógiai munkánkat a tanítványaink, a szülők és a fenntartónk elvárásainak megfelelően végezzük.
Intézményünk jellemző adatai
Az intézmény neve:
DUNAÚJVÁROSI PETŐFI SÁNDOR ÁLTALÁNOS ISKOLA
Székhelye: 2400 DUNAÚJVÁROS, Római krt. 2.
Törzsszáma: 36124000
OM-azonosítója: 030032
Alapítás éve: 1972.
Működési területe: Dunaújváros közigazgatási területe. Az Önkormányzat által meghatározott működési körzet keretei között kötelező felvételt biztosító általános iskola. Szabad kapacitása terhére bejáró tanulókat is fogad.
Típus: 8 évfolyamos általános iskola
Emeltszintű oktatás: évfolyamonként egy tanulócsoport angol nyelvi emeltszintű képzés Dunaújváros Közgyűlése 32/1996. (II.6.) KH számú határozata alapján
Az intézmény maximális tanulólétszáma: 600 fő
Az épületben a következő helyiségek találhatók:
19 db tanterem
1 db előadó terem
1 db számítástechnika terem
7 db szertár
1 db könyvtár (több ezer kötettel)
1 db oktatástechnikai stúdió
1 db tornaterem, (182 m2), fiú-lány öltözők, zuhanyozók
1 db testnevelés szoba
1 db kondicionáló terem
2 db politechnika műhely
1 db tankonyha
6 db vizesblokk
1 db szolgálati lakás (80 m2), szabadtéri pálya, sportudvar
5 db raktár
1 db büfé
1 db tanári szoba
1 db orvosi szoba
1 db műhely
1 db testnevelői szoba
2 db szükség tanterem
Az épület jól tagolt, könnyen áttekinthető. Tantermeiben, folyosóin, zsibongóiban kényelmesen elférnek a diákok.
A felső tagozatos diákokat átlagosan felszerelt szaktantermekben oktatják. Az iskola szaktantermi rendszere jól működik. A termek audiovizuális ellátottsága kiválónak mondható. A számítógéppark állománya folyamatos megújításra szorul. Az oktatástechnikai stúdióban található az intézmény médiatára. A videokazetták, CD-k, CD-ROM-ok, DVD-k katalogizáltak.
A tornatermi gondokra az uszoda, jégcsarnok igénybevétele, valamint a kondi-terem jelent megoldást. A testnevelés szerellátottsága megfelelő.
A felújított tanári szobában számítógép és Internet kapcsolat segíti a pedagógusok szakmai munkáját.
A 2002/2003-as tanévben épült iskolai büfé, valamint az esztétikusabbá tett ebédlő szolgálja a fogyasztók kényelmét.
A Petőfi Sándor Általános Iskola a város egyik közlekedési csomópontjában található. A helyi közlekedéssel, illetve távolsági buszokkal is kiválóan megközelíthető.
Iskolánk története
Iskolánk története
Az iskola 1972. szeptember 1-én nyitotta meg a kapuit 750 kisdiák előtt.
Újsághírként ennyi jelent meg: (Népszabadság, 1972. 09. 20) "Új általános iskolát avattak Dunaújváros központjában. A húsz tantermes korszerű tanintézet a város 9. általános iskolája."
Fejér Megyei Hírlap: "Dunaújvárosban új, húsz tantermes modern iskolában kezdte meg 750 általános iskolai diák a tanulmányait. A mai követelményeknek megdelelően az oktatási intézményben négy politechnikai tanterem, klubszoba és könyvtár is áll a tanulók rendelkezésére. Fekete István igazgató köszöntötte a gyerekeket, a pedagógusokat, szülőket, s külön szólt az elsősökhöz ....
Idézve szavait:
"Érzelemben gazdag, akaratban erős, gondolkodásban fejlett embereket akarunk nevelni."
Többet tudnak meg a helyi hírlap hosszabb cikkéből, az általánosságok mellett a következőket mondja:
"Az épületet, mely 22 millió Ft-ba került, Baranyai Ferenc városunkban élő tervezőmérnök tervei alapján a 26-os Állami Építőipari Vállalat kiváló minőségben készítette el.
Az iskola átadáskor Dr. Tapolczai Jenő, a megyei tanács elnöke tartott avatóbeszédet.
A gyerekekhez szólva hangsúlyozta, hogy becsüljék meg új iskolájukat, szüleik munkájának eredményét'."
Aztán következtek a dolgos hétköznapok.
Az addig Castrum városrészi iskolának nevezett intézmény úttörőcsapatot szervezett. A csapat névadó ünnepsége már november elején megvolt, a 2025. száma úttörőcsapat Dózsa György nevét vette fel.
A névadó szobrát városunk művésze E. Tóth Ila alkotta. Ugyancsak az ő munkája az a Petőfi bronz mellszobor, amelyet a tanév második felében, március 15-én lepleztek le.
Ekkor vette fel az iskola a Petőfi Sándor nevet. Az első tanévben 123 kis elsős kezdte meg a tanulást és 69 nyolcadikosnak írták be a bizonyítványába, hogy tanulmányait befejezte a Petőfi Sándor Általános Iskolában. Ekkor a személyi feltételek a következőképpen alakultak: 1 igazgató, 1 igazgatóhelyettes, 3 ügyviteli alkalmazott, 38 kinevezett és 2 szerződéssel alkalmazott nevelő, a szakos ellátottság 94,6 %-os volt. Tanulói létszám: 781 fő (435 alsó tagozatos, 346 felső tagozatos) Az első évben tanulmány szempontból a városi átlag alatt teljesítettünk:
alsó tagozat 3,5
felső tagozat 3,0
S az azóta eltelt 25 évben 3278 tanítványunk volt és nyolcadikosként végzett 2275 tanuló.
Az utóbbi években létszámunk500 fő alatt van, de például a demográfiai hullám csúcsán iskolánkba1506 tanuló járt. Az 1974/75-ös tanévtől. kezdve 6 éven át 1200, 1300, 1400 gyerek oktatásáról kellett gondoskodnunk. Igen magasak voltak tanulócsoport. (30-35 fő)
Jelentős könnyítést a városrész másik iskolájának megnyitása hozott. Több mint 400 gyereket át lehetett irányítani az új intézménybe. Ezzel lehetővé vált, hogy a váltakozó tanítás helyett csak egy műszakba, délelőttre járhattak a gyerekek. Volt a dolognak árnyoldala is. Sok kedves tanítványunktól és 14 kollégánktól meg kellett válnunk. Az elhelyezési gondok, azonban továbbra sem oldódtak meg, úgynevezett szükségtermeket még mindig használnunk kellett. Kihelyezett alsó tagozatunk volt a szakközépiskolában, majd a 18-as óvoda termeiben, később az MMK-ban. Annak ellenére kellett így szétszórtan működnünk, hogy a tanulócsoportok száma 1980/81-es tanévben az előző évi 39 osztályról lecsökkent 27 osztályra.
Néhány évi stagnáló 900 fő körüli létszám mellett iskolánk felvállalta az akkoriban újdonságnak számító kis létszámú, korrekciós osztály szervezését is.
Az 1979/80-as esztendőben tartalmi változást jelentett az akkor még szenzációnak számító angol szakosított tantervű osztály megszervezése.
39 kis harmadikos ízlelgette az idegen nyelv különlegességeit; tanult Kezdetben játékosan, majd egyre komolyabban a városban általános iskolásként először egy nyugati nyelvet a kötelező orosz nyelv mellett. Múlhatatlan érdeme van ebben Dr. Taródi Sándornénak, aki bizonyára szakmai elismerésnek tartja, hogy volt diákjai közöl nem egy angol szakos tanár lett, de legtöbbjük minimum nyelvvizsgával rendelkezik. Tantestületünk a kezdő évben 39 főből állt, és 7 éven át fokozatosan emelkedett az itt dolgozó, pedagógusok száma. Legtöbben, 65-en az 1978/79-es tanévben voltunk. Eleinte sok bosszúságot éltünk át az épület adottságai miatt. Gondot okozott - és okoz a mai napig - a kis tornaterem. Éveken át rendszeresen előfordult, hogy egy-egy nagyobb eső után elöntötte a szennyvíz az épületet, az alagsori helyiségeket tönkretette, s a gondnoki lakás használhatatlanná vált. Sok év után, többszöri nekirugaszkodással sikerült csak elhárítani ezt a visszatérő problémát.
1981-ben betonozták le az udvar egy részét, így lett használható tornapályánk. Az évek alatt kopott, romlott az épület, ugyanakkor felszereltség tekintetében jelentős előrelépéseket tettünk. Itt kell megemlítenünk nyelvi laborunkat, melyet 1995-ben létesítettünk. Ez annál is fontosabb, mivel 1996 óta már az első évfolyamtól működik angol tagozat.
Büszkék vagyunk a szintén jól felszerelt számítástechnikai laborunkra, melyet 1992-ben hoztunk létre. Itt akkor 15 tanuló tudott egyszerre a korszerű gépeken dolgozni.
Az elmúlt években felszereltünk egy konditermet is, ahol tanár, diák egyaránt fejlesztheti erőnlétét.
1994-ben létrehoznunk egy alapítványt - "Petőfis tanítványainkért alapítvány" - mely nevéhez méltóan a tehetséges gyerekek támogatását szolgálja.
Első igazgatónk, aki az intézmény létrehozásában és elindításában nagy érdemeket szerzett, Fekete István. 1975. december végéig irányította az új iskolát. Munkája nehéz volt, hiszen sokfelől jövő pedagógust és gyereket kellett elindítania a közösségformálás útján. Hogy munkája eredményes volt, azt mi sem bizonyítja jobban, minthogy utóda, Bognár Ferenc már egy jól működő, eleven életet 616 iskolai közösségbe léphetett be. Magasabb munkakörbe való kinevezése 1977 szeptemberében azt kívánta, hogy elhagyja az iskolát. Éppen csak megindultak bizonyos szakmai-pedagógiai folyamatok, nagy törés lett volna az iskola történetében, ha nem egy olyan nagytapasztalatú szakember vállalja ezt a nem könnyű munkát, mint Lengyel Lászlóné. Öt és fél éves igazgatósága alatt volt az intézmény tanulólétszáma a legnagyobb. Őrá nehezedett az egyműszakos oktatásra való áttérés összes terhe. Ekkor szerveződött meg a nyelvi tagozat iskolánkban.
1984-ben vette át az igazgatói tisztet 8 évre Kész Lászlóné. Neki kellett már a fogyatkozó gyereklétszám gondjaival és a nyelvszakos tanárhiánnyal is megküzdenie.
Nyugdíjba vonulása után testületünk egyik tagja, Imre György vette át az iskola vezetését. Neki is jutott a gondokból elég: 1996-ban a mi iskolánkat is komolyan fenyegette a bezárás veszélye Ebben az időben az iskolavezetés, a tantestület és a szülők nagy összefogásról tettek tanúbizonyságot.
Végül a városi képviselő testület iskolánk további működése mellett döntött. 2002 és 2008 között Nagy Miklós vezette iskolánkat. Fiatalos lendülete és optimizmusa egy színesebb perspektívát tárt kollégáink és a gyerekek elé. Ebben az időszakban számos megszorító intézkedést kellett megoldani és néha túlélni. A bezárás-összevonás veszélye szinte minden évben lebegett felettünk, csakúgy, mint a város néhány másik iskolája esetében. Egyre kevesebb óra áll rendelkezésünkre korrepetálásokra, szakkörökre. Nőtt a pedagógusok heti kötelező óráinak száma, szerencsére létszámleépítésre nem volt szükség ennek következtében. Mindezek ellenére sikerült iskolánkat a város egyik legnépszerűbb iskolájaként tartani. Egy tanév erejéig Egressyné Liszkay Erzsébet vette át az irányítást iskolánkban, aki sok-sok igazgatóhelyettesként eltöltött év után vezette ekkor már igazgatóként az iskolát. 2009. szeptemberétől Rideg István iskolánk igazgatója. Az iskola életében valaha volt legnagyobb veszély a 2010/2011-es tanévben jelentkezett, amikor is iskolánkat már konkrét tervekkel akarták elköltöztetni, amit az iskola tanulói és dolgozói inkább megszüntetésként éltek volna meg. Értetlenül állt mindenki az elképzelések előtt, hiszen iskolánk népszerű, beiskolázási gondokkal nem küzdő, eredményes iskola létére került ebbe a helyzetbe. Ám köszönhetően a Szülői Szervezet összefogásának és mindenki hatalmas munkájának sikerült a bezárást elkerülni.
Az átalakítás viszont elkerülhetetlen volt, így a 2011/2012-es tanévtől a Gárdonyi Géza Általános Iskola a Petőfi Sándor Általános Iskola egységévé vált. A közösen töltött évek 2019-ben véget értek, így mindkét iskola ismét önálló intézményként működik. 2018-ban 259 millió forintból újult meg iskolánk, amikor is a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program keretében új nyílászárókat és külső szigetelést kapott iskolánk.
Iskolánk sosem áll meg. Az utóbbi pár évben két EU-pályázatban vettünk részt. A TÁMOP-pályázat keretein belül az SNI-s gyerekek integrációját valósítottuk meg, a Comenius-pályázat munkája pedig hat különböző európai ország iskolájának barátságát alapozta meg.
Iskolánk igyekszik a mai napig új feladatokat magára vállalni, teret adni az új kezdeményezéseknek.